Mei 19, 2016

FOOD DELIVERY #SAPOTLOKAL

Assalamualaikum and hello readers. 

Sekarang ni zaman online, semua benda pun online. Nak beli baju online, nak beli barang make up online, even nak order makanan pun boleh online dah. Pantas dan sangat mudah. Dan jugak sekarang trend food delivery. Zaman dulu-dulu pun ada cuma tak meluas macam sekarang. Sekarang kalau skroll facebook nampak macam-macam iklan makanan di jual secara delivery dan C.O.D. 

Aku rasa untuk food delivery dekat tempat aku ni Sungai Petani Kedah dah memang macam cendawan tumbuh lepas hujan. Serius ramai yang ambik order dan buat food delivery dari nasi campur, nasi berlauk, western, segala jenis kek, kuih muih dan macam-macam lagi lah. Aku antara penyokong tegar food delivery sebab serius aku bangga dengan idea dan kreatifnya orang-orang kita berfikir dalam nak mencari duit lebih. 

Untuk lunch tadi aku order Cheezy Chicken Chop. Rasanya sedap padan dengan harga yang cuma RM7 je. Tak ada charge delivery cuma kena order at least 2 order.

Cheezy Chicken Chop RM7 free delivery 
Apa yang bagusnya pasal food delivery cara seller tarik perhatian customer dengan packaging yang kemas yang cun yang cantik. Harga yang murah, delivery yang pantas. Tapi ada sesetengah orang tak suka beli makanan delivery sebab takut dengan kebersihan kan sebab tak nampak penyediaan dia tapi bagi aku terpulang lah. 

Aku memang suka beli order sebab tak payah nak sibuk keluar mengadap kereta yang banyak kat luaq sana hanya untuk beli makanan. Bukan takat makanan tau. Baju dan aksesori phone pun aku suka beli online sebab macam lagi banyak pilihan dan harga macam murah sangat. Lagipun niat nak sapot sesama kita berniaga tu pun bagus kan. So aku harap idea dan kreativiti seller tak terhenti dekat sini ja. Akan aku sapot hangpa hat buat meniaga food delivery area Sungai Petani ni janji rasa makanan tu sedap dan padan dengan harga. Hoho. 

Ok bai. Terima Kasih. 

5 ulasan:

  1. wah org kampung cheq ni,,, rindu sungai petani aihhh =)

    BalasPadam
  2. Uii kita geng la, kg kat kedah. seblah ja, Aloq Staq. Tp kt sg petani ad pklong. Taman Intan. Sblom balik ktn msti singgah situ dulu pastu keluar trus msuk highway. sonang hehe :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lahh ye ke. Haii geng ! Kami dok aloq staq 3 tahun ritu sbb study sana. Kami keja kat area Tmn Arked ni ja. Hahaha :)

      Padam
  3. Aah betul juga tu.. senang call dan hantar.. idea yang bagus..

    Blogwalking sini, jemput singgah baca artikle ini ye

    Faktor Trafik Blog Turun site...

    BalasPadam