Julai 10, 2016

SAMBUTAN HARI RAYA AIDILFITRI 1437H

Assalamualaikum. 

Sudah berlalu Ramadhan dan sudah habis cuti untuk bulan Syawal. Masa sekarang bukan takat berjalan dengan pantas rasanya sekarang masa dah macam berlari pecut. Sekejap je minit bertukaq jam bertukaq hari bertukaq minggu ke bulan dan ke tahun poof masuk tahun baru. Sampai macam tercengang sikit eh dah habis ka puasa. Aku nak minum ayaq sambil dok buat kerja pun rasa macam "eh habis puasa dah ka erk?". Lepastu teringat yang aku baru habis cuti raya. Masha Allah cepat betoi. 

Tahun ni punya raya entah mood aku excited lebih sikit. Rasa macam puas sangat sambutan raya tahun ni maybe sebab banyak pergi berkunjung ke rumah orang dan banyak pulak memori baru tercipta dan dicetak di dalam sekeping gambar (acewahhhh) Tahun ni dapat pulak kumpui ramai-ramai kawan kolej pergi kenduri member kelas masa kolej, pergi open house sana sini. Serius wa cakap lu wa rasa syok raya tahun ni walaupun wa dah tak dapat duit raya :'( 

So aku rasa macam nak share gambaq dengan hgpa semua lah. Jangan muak dan jangan muntah ya. Haha. Nak share OOTD raya aku tahun ni untuk 4 hari aku dapat cuti. Hahah. Kena habaq sipa berapa banyak nak upload sebab takut satgi orang muak meluat muntah pulak kan. 



OOTD 1 Syawal
OOTD 2 Syawal
OOTD 3 Syawal
OOTD 4 Syawal
Apa yang paling aku suka pasai hari raya ialah tiap hari aku rasa nak pakai baju kurung dengan jubah atau blouse dengan skirt labuh. Hahah. Rasa sopan dan tak pelik. Zaman sekarang kan kalau pakai baju kurung hari-hari dah macam pelik tapi serius kalau raya even tak pergi mana aku akan bersiap nak pakai baju tradisional melayu ni. Rasa puas sangat dapat atuq hari ni baju kurung warna apa, or besok jubah corak yang mana tak pun lusa blouse or kebaya. Haha. 

Ok lah bai. Terima Kasih.


3 ulasan:

  1. selamat hari raya..seronokkan dapat berbaju kurung berdress di hari raya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selamat Hari Raya jugak. Betoii seronokk sangat :)

      Padam
  2. Alolo comel la awakk sis. Sy suka ggok sis. Semoga sis sentiasa ceria

    BalasPadam