Mac 29, 2016

HAPPY BIRTHDAY TO ME !

Assalamualaikum.

HAPPY BIRTHDAY TO MY SELF !

30/03/2016 so yes hari ni birthday aku yang ke 23. So maksudnya dah 23 tahun aku dilahirkan oleh mak aku ke dunia yang penuh dugaan, cabaran, ujian dan pancaroba ni. Aku masih muda masih banyak yang perlu aku belajar dan perlu aku hadapi. Yang aku takut makin meningkat umur kita makin kita menuju mati. Masha Allah rasa getaq sangat pikiq mati tapi masa dok pikiq tu jelah yang getaq. Masa tak terpikiq or masa dok seronok-seronok tak rasa getaq pun. See hati manusia tu macam mana, sering berbolak balik. 


Ok aku dah masuk 23 dan aku de baca satu artikel dekat SINI dan juga dekat SINI yang bagitau betapa agak dramatik dan strugglenya bila kita masuk umur 23. Ada yang aku setuju dan ada jugak yang tak berapa aku setuju dengan artikel tu tapi yes bab career yang masih goyang-goyang ni aku rasa betul. Ya aku nak kan career yang lebih menjamin masa depan dan bagi gaji yang agak lumayan tapi still takut-takut nak tinggal tempat kerja sekarang tambah dengan ekonomi kita. Nak start buat bisnes pulak aku takut jadi tak terjaga apa semua. Banyak pulak alasan aku. Nampaknya aku tak gigih lah bab buat bisnes sendiri ni. 

Ok apa pun aku dah masuk 23 dengan rasminya hari ni. Harapan aku semoga aku akan menjadi manusia yang sukses sebagai hamba Allah, sebagai insan kepada masyarakat, sebagai anak yang solehah, sebagai adik yang baik, sebagai kawan dan sebagai manusia yang berakhlak kepada setiap makhluk. Semoga umur yang ke 23 ni membuatkan aku menjadi manusia yang boleh berfikir buruk dan baik. Semoga aku dapat kejar impian, harapan dan cita-cita aku. Semoga blog picisan aku yang baru berumuq sebulan dan beberapa hari ni memberi impak yang positif kepada mereka yang membacanya walaupun entry yang aku post entah apa-apa ja.


Ok bai. Terima Kasih.


4 ulasan:

  1. Salam singgah :)

    Tq follow blog Siqah. Nak follow awak balik, tapi rasanya url awak rosak kot. Tak link pada join this site badge. Cuba awak check balik :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lahh ye ke ? Patutlah macam tak dak yang join. Haha. Btw macam nak buat erk ?

      Padam
  2. Happy Birthday dear. :) Semoga panjang umur serta dimurahkan rezeki sentiasa. Aminnnnn. ♥

    p/s : Ha ah, xboleh nak follow awak atiqah. :( So sad. Erm awak pergi dekat
    Layout -> Add gadget HTML -> Search follower.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thank You awakk. Hehee :))

      Okay2 saya try buat semula. Patut selama ni tak ada yg follow.Hoho sedihh.

      Padam